charpa

ساخت وبلاگ

 

 

سگ ژرمن یک سگ نگهبان می باشد  کـه اگر یک فرد نا آشنا کمی بـه خانه و محل زندگی نزدیک شود، صاحب خودرا آگاه خواهد کرد.بهترین سگ نگهبان درحقیقت سگی می باشد که با به خطر انداختن جان خود سعی دارد از آن چیزی که به آن سپردیم ، محافظت کند. سگ های نگهبان دارای نژادهای ایرانی و خارجی هستند و در داخل ایران نیز اغلب این نژادها یافت می شوند.این نژاد سگ باهوش، وفادار و بسیار با انگیزه و پر انرژی می باشد.سگ ژرمن شپرد به دلیل یادگیری فوق العاده سریع و غریزه قوی اش برای محافظت و مراقبت از صاحبش و افراد خانواده یک سگ نگهبان بسیار عالی هست. بایستی گفت این ویژگی های اسن نژاد سگ باعث شده سگ ژرمن جزو محبوب ترین نژاد های سگ در ایران و جهان باشد.ژرمن شپرد یا سگ چوپان آلمانی نیز یکی از نژادهای سگ است.سگ چوپان آلمانی یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ ثبت گردید. قد استاندارد تا جدوگاه در نرها ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر و در ماده‌ها ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است. درمورد قیمت سگ ژرمن و قیمت سگ نگهبان همیشه به سایت های معتبر خرید و فروش حیوانات مراجعه کنید.تجربه شخصی اینجانب که همیشه طرفدار حامی حیوانات بوده ام و دنبال افراد متخصص و حیوان دوست باید بگم سایت و اپ زیاد هست ولی بی شک بهترین مرکزی که دیدم چارپا میباشد.

 

در این مقاله شما با نژادهای مختلف سگ های نگهبان ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد. شاید بعد از مطالعه این مقاله بگویید که چرا سگ هایی مثل بولداگ ، پیت بول ، سگ عراقی و سگ کنگال در این مقاله قرار نگرفته است؟درطول تاریخ ، یکی از عمده ترین مشاغلی که سگ ها بخاطر آن پرورش می یافتند ، نگهبانی و محافظت بود.برای خرید سگ ژرمن یک سری نکات را می بایست رعایت کنید.به یاد داشته باشید برخی از سگ ها به صورت غریزی خصوصیات یک  سگ نگهبان  را دارند و بهتر از هر نژاد دیگری عمل می کنند. سگ های نگهبان باید دارای خصوصیات اخلاقی ، رفتاری و جسمی خاصی باشند که آن ها را از بقیه سگ ها جدا می سازد. سگ‌ ژرمن شپرد تا چند سال پیش به رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای بودن اما امروزه در این نژاد رنگ سفید هم وجود دارد.جالب است بدانید که سگ ژرمن بلک گران بهاتر و کم پیداتر از ژرمن استاندارد است.آقای Corporal Lee Duncan از اولین پرورش دهندگان ژرمن شپرد بود .ژرمن شپرد کارهای زیادی را به غیر از ستاره بودن در فیلم انجام داده است: راهنمایی کردن نابینایان، تعقیب کردن مجرمان، بو کشیدن و پیدا کردن مواد غیرقانونی، خدمت در ارتش، بازدید از بیماران و چوپانی. این‌ها تنها برخی از خدمات انجام شده توسط این نژاد همه کاره است. این سگ حتی نقش قهرمان ملی را نیز ایفا کرده است. اگر می خواهید برای خرید سگ ژرمن  قیمت ها و شرایط نگهداری آنها  را یاد بگیرید می بایست این نکات را قبل از خرید در نظر بگیرید.

ژرمن ها به طور ذاتی نگهبان هستند به همین جهت از آنها به عنوان سگ پلیس استفاده می شود. وقتی که یک ژرمن شپرد با خانواده‌ی ارتباط برقرار کند همواره از آنها در برابر ورود افراد بیگانه و حتی آشنا مراقبت می کند . ولی البته گاهی با توجه به شرایط نمی تواند تفاوت بین این دو را تشخیص دهند. آموزش در این زمینه بسیار لازم است و چه بهتر که از دوران تولگی آموزش ها آغاز شود. سگ ژرمن نباید به هیچ عنوان کمرو و خجالتی و پرخاشگر باشد. پرورش دهندگان و مربیان معتقدند که این نوع گرایش ها حاصل آموزش ضعیف یا نگهداری ضعیف و یا هر دوی آنها می‌باشد. هنگام فروش سگ نگهبان  درنظر داشته باشید که صاحبان این سگ باید ابتدا با شناخت زمینه ای سگ خود ، در مسیر درستی از آموزش ها ، جهت اجتماعی کردن و تربیت سگ خود اقدام کنند. سگ ژرمن سال ها می تواند همراه وفاداری برای شما باشد. اشخاصی که زمان کافی برای تخصیص آموزش های لازم به ژرمن شپرد را ندارند قطعا باید در جستجوی نژاد دیگری باشند . اما کسانی که زمان و انرژی لازم برای آموزش درست و صحیح ژرمن خود صرف می‌کنند یک سرمایه گذاری درست در به دست آوردن یک همراه و همدم واقعی و وفادار کرده اند.

 

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : سگ ژرمن , خرید سگ ژرمن,فروش سگ ژرمن, خرید و فروش سگ ژرمن,ژرمن شپرد, نویسنده : charpa charpa بازدید : 61 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:02

یک سگ با اعتماد به نفس نگهبان و صبوری هست که  رفتار صمیمی و مهربانی با خانواده اش دارد. حفاظت از خانه و خانواده در خوی این سگ جریان دارد. به ندرت پارس می کند و آرام و رام شده می باشد.این نژاد نیاز زیادی به همراهی دارد و عاشق این می باشد تا او را سرگرم کنند.

این سگ همراه بسیار خوبی برای کودکان می باشد(اگرچه به علت سایز بزرگشان برای نونهالان پیشنهاد نمی شود) .سگ بسیار

 بزرگ و سنگینی می باشد.سگ سرابی نژاد بسیار باهوشی می باشد که در آموزش و رام کردنش به خوبی پاسخ می دهد.حس مالکیت زیادی به خانه و خانواده دارد واین نژاد که به طور طبیعی نگهبان است نیازی به آموزش برای نگهبانی ندارد.

هنگام خرید و فروش سگ سرابی دقت کنید تا تمامی آموزش ها را دیده باشد .این سگ بجای حمله کردن با زوزه کشیدن 

باعث می شود تا متجاورز وارد حریم ملکی او نشود.تلاش های مضاعفی نیاز هست تا  توله این نژاد سگ را اجتماعی 

کنید.اگر خیلی خوب آموزش اجتماعی شدن نبیند ممکن هست  نسبت به سگ های دیگر حالت تهاجمی داشته باشد.

 

تسلط بر سگ سرابی به اصل و نسب او بستگی دارد.این امکان وجود دارد که سگ سرابی نسبت به یک غریبه گوشه گیری

 کند و یانسبتا رابطه صمیمی برقرار نکند.در نتیجه برای واگذاری یا سرپرستی سگ سرابی به تمامی این نکات برای خرید و فروش دقت کنید.

با تشکر

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : چارپا,بازار انلاین حیوانات,خرید و فروش حیوانات,حیوانات باغ,خرید و فروش اسب,خرید فروش سگ,باغ و مزرعه, نویسنده : charpa charpa بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:04

همه ما نیاز داریم هرازچند گاهی غذای سگمان را عوض کنیم. به هردلیلی به عنوان مثال شاید با غذای الانش مشکل داشته باشه یا دارین به سفر  می روید و به شرایط راحت تری نیاز دارید  و شاید سگتون هرروز داره بزرگتر میشه و به غذای سگ های مسن تر نیاز داره و حتی سگتون به یک غذای جدید نیاز داره.دلیل هرچیزی که هست تغییر غذای سگ باید بخشی از پروسه نگهداری سگ باشد..مسئله اینجاست که برای بسیاری از سگ هایمان تغییر غذای سگ اولین قدم برای رعایت نکات پزشکی مربوط به ناراحتی غذایی او می باشد.این چند قانون ساده را برای تغییر غذای سگ به کار ببر.

 

۱-برای سگت یه زمانی رو وقت بذار

اگه سگ شما برای مدتی یک نوع غذا می خورده  سیستم غذایی او به یک مدت زمانی نیاز داره تا با هر نوع تغییری سازگار شود.علت این است که بدن سگ قادر است آنزیم های تولیدی خود را بر اساس غذایی که می خورد  تنظیم کند.بعد از یک مدت بدن سگ یک سری آنزیم برای رژیم غذای مشخصی که داشته است تولید می کند ولی اگر غذای سگ به طور ناگهانی تغییر کند سگ آمادگی این تغییر را ندارد و نمی تواند آن را تحمل کند.ولی اگر غذای او به آرامی جایگزین شود بدن او در یک مدت زمان مشخص می تواند خودش را به تغییر وفق دهد.

۲-مقدار غذا را درست انتخاب کن

خیلی مهمه که بدونیم سگ های مختلف مقدار غذاهای متفاوتی می خورند و بیش از غذا دادن به آنها باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شود.یک مشکل اساسی که من در اکثر کسانی که سگ خریدند می بینم این است که هر دفعه آنها غذای سگ خود را  از درجه کیفی پایین به درجه خوب تغییر می دهند همچنان همان مقدار غذا را به سگ خود می دهند.و سگ به طور عجیبی معده اش  با حجم زیادی از غذای جدید انباشته  شده و مریض می شود.

خرید غذای سگ ارزان

غذای سگ خانگی

 

 

 

 

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خرید غذای سگ,غذای سگ,چارپا,مرکز خرید و فروش غذای سگ,بهترین غذای سگ,غذای خشک سگ,غذای حیوانات,تغذیه سگ,غذای سگ با کیفیت,غذای سگ ارزان,غذای توله سگ,تغذیه حیوانات, نویسنده : charpa charpa بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:05

اختصاص دادن تایم مشخص به آموزش سگ

شما میبایست در روز تایم های مشخص به عنوان مثال ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در چند نوبت بهآموزش سگ

اختصاص دهید. حواستان باشد که توله ها و سگ های مسن کم حوصله تر هستند.

  • آموزش سگ باید مدام و مرتب باشد و شما باید این حس فرمانبرداری را کم کم با تمرین ها به سگ القا کنید.
  • سگ ها به راحتی متوجه تایم ها ی آموزش می شوند. بنابر این نباید این حس که فقط برخی تایم ها گوش به فرمان باشند را به آن ها منتقل کنید. همیشه درس های اموزشی را با آن ها مرور کنید.

استفاده از تجهیزات مناسب

استفاده از یک بند ۱.۵ الی ۲ متری برای شروع آموزش کفایت می کند، شاید استفاده از موارد تشویقی در این اموزش هم از جمله مواردی باشد که شما برای تربیت سگ نیاز دارید. برای توله ها به سبب حساس و ظریف بودنشان خیلی نمی توانید از تجهیزات دیگر کمک بگیرید و لی برای سگ های بزرگ تر شاید چند مورد دیگر مورد نیاز باشد.

تجهیزات سگ

انتظارات خود را مدیریت کنید

 

شما قرار نییست طی چند هفته و یا چند ماه از سگ خود یک فرمانبردار همه کاره بسازید. مطمئنا تنها بخشی از انتظارات شما آن هم با صبوری و پشت کار شما براورده خواهد شد. اگر شما بر انتظارات و احوالات خود کنترل داشته باشید سگ هم این احساس را درک خواهد کرد. از عصبانیت بپرهیزید و آرام این کار را انجام دهید.

  • اگر سگ از شما بترسد چیزی هم فرا نخواهد گرفت
  • داشتن مطالعات بیشتر در مورد احوالات و شخصیت سگ و نژاد سگ شما بیشتر به شما کمک می کند. بنا بر این بسته به نوع نژاد سگ خود باید تمرینات و نحره برخود را پیگیری کنید.

استفاده از جایزه و تشویق های به جا

سگ ها فرایند یادگیری سریع دارند. شما باید پاسخ فرمانبرداریشان را در کمتر از ۲ ثانیه به آن ها بدهید. شما کاربران باید سریع سگ را به خاطر یاد گرفتن هر کاری خوشحال کنید و به آن ها تشویقی بدهید. اگر شما بعد از مدت زمان زیادی آن ها را تشویق کنید دیگر رابطه ای بین حرکت و تشویق برای سگ به جا نمی ماند.

  • طرح تشویقی شما علاوه بر سرعت و به موقع بودن باید درست و صحیح باشد. تنها برای فرمانبرداری ها جایزه بدهید.
  • به عنوان مثال تصور کنید شما در حال آموزش فرمان نشستن به سگ هستید و بلافاصله که سگ نشست و سپس بلند شد شما جایزه می دهید که بدین صورت سگ جایزه را به ایستادن ربط خواهد داد و نه نشستن.

ثابت قدم بودن در آموزش

سگ تشخیص نخواهد داد که در چه محیطی باید از فرمان ها پیروی کنید. شما باید قوانین را کلی در نظر بگیرید و دیگران را هم در اطراف خود و سگ از قوانین مطلع کنید تا همگی از این قوانین پیروی کنند.مطمئن شوید همه افراد دقیقا از دستورات و قوانین شما برای دستور دادن به سگ استفاده می کنند.

 

استفاده از تشویقی های خاص و با ارزش

زمانی که سگ در حال طی کردن مراحل مهم و آموزش های سخت است شاید نیاز باشد به سگ انگیزه های بیشتری از تشویقی های قبل داده شود و شما می توانید این کار را با استفاده از غذا های مورد علاقه سگ ها از قبیل، مرغ ها، جگر ها خشک، و یا ژامبون ها و سایر موارد استفاده کنید.با افزایش مهارت های سگ در فرمانبرداری شما هم جوایز را ارتقاع دهید.

سگ ها را با معده خالی آموزش دهید

بهتر است سگ ها را بعد از تغذیه کردنشان آموزش ندهید. چرا که سگ شما با وجود معده پر، دیگر انگیزه ای برای انجام حرکات ندارد و آنچنان به شما گوش فرا نخواهد داد. این بدان معنی نیست که سگ برای تمرینات گرسنگی بکشد.

 

همیشه تمرین را با تشویق به اتمام برسانید

حتی اگر امروز سگ شما خیلی خوب تمرینات را انجام نداده است شما در هر صورت هر تمرین را با یک تشویق و حس خوب به اتمام برسانید تا از این طریق آخرین چیزی که از تمرین به خاطر سگ خواهد ماند حس خوب و انگیزه برای تمرین دیگری است.

جلوی پارس کردن سگ را بگیرید

اگر زمانی که سگ شما نباید پارس کند ولی شروع به پارس کردن کرد حتما اسم سگ را صدا بزنید و از او بخواهید این کار را متوقف کند. این پارس کردن گاهی برای جلب توجه شماست و گاهی واقعا از موضوعی عصبانی است.

  • هرگز به هنگام پارس کردن سگ چیزی به سمتش پرت نکنید چرا که بدین صورت تنها با پرت کردن چیزی پارس کردن را متوقف خواهد کرد.
  • هرگز بر سر سگ خود داد نزنید.

سگ خود را با مهار بیرون ببرید

سگ خود را نه تنها برای آموزش و تربیت بلکه برای تقویت مهارت های فیزیکی و ذهنی حتما با مهار با خود به بیرون ببرید. این مورد حتما یک لازمه برایسگ شما به حساب می آید.

 

 

شما میتوانید در سایت چارپا اقدام به پیدا کردن مربی سگ و متخصصین سگ و همچنین وسایل و غذای سگواز همه مهم تر اقدام به خرید و فروش سگ بپردازید

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خريد و فروش سگ,پرورش سگ,اموزش سگ, مهار سگ,غذاي سگ,مربي سگ,فرمان به سگ,وسايل سگ,غذاي سگ, نویسنده : charpa charpa بازدید : 62 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:09

وقتی شما یک سگ می خرید چند روز اول  نگهداری سگ  یک دوره بسیار مهم و حساسی برای حیوان خانگی شما می باشد.سگ که به تازگی خریده اید دقیقا نمیدونه کجاست و نمیدونه باید از شما چی بخواد.برای حیوانی که به تازگی خریده اید می بایست یک سری قوانین ایجاد کنید تا بتوانید این پروسه را برای خودتان و خانواده تان راحت کنید.

تصمیم بگیرید که سگ شما باید بیشتر زمان خود را در کدام قسمت منزل بگذراند .درواقع به علت تغییر محیط تحت فشار زیادی می باشد.سگتون حتی ممکنه آموزش های خانگی که دیده رو یادش بره (حتی اگه هیچ آموزشی ندیده باشه). اغلب آشپزخانه به علت راحتی در تمیز کاری بهترین محیط نگهداری سگ می باشد.

تربیت سگ  اولین لحظه ارتباط شما با او می باشد.یه زمانی را  اختصاص بدهید تا یک لیست از لغات برای سگ خود تهیه نمایید که هرزمان کسی خواست آنها را استفاده کند سگ شما به راحتی آنها را متوجه شود.این کار باعث می شود بعد از خرید سگ بتوانید استرس سگتان را کاهش دهید و خیلی سریع دستورات شما رو یاد بگیره.

روزهای اول نگهداری سگ

  همه ما میدانیم هنگام خرید و فروش سگ نکات زیادی رو باید در نظر داشته باشیم. و همچنین سرپرستی سگ هم به شما هم به خود سگ در روزهای اول استرس زیادی می دهد.اول بگذارید سگتان به خانه و خانواده شما خو بگیره و بعد سگتون رو با بقیه دوستاتون آشنا کنید.

  وقتی حیوان خانگی می خرید این نکته رو در نظر بگیرید که حتما  از مراقب او بپرسید چه زمانی بهش غذا میداده و حتی چه غذایی در چند روز اخیر بهش داده است.یک برنامه غذایی برای او تهیه کنید تا به درد معده دچار نشود.حتی  تغییر متعدد مارک غذای حیوان خانگی باید به طور پیوسته و آرام انجام شود  به طور مثال به ۳ وعده غذایی یک وعده غذایی جدید اضافه کنید سپس غذای جدید را به وعده دوم اضافه کنید .پس غذای حیوان خانگی خود را به صورت ناگهانی  عوض نکنید.

    در راه خانه سگ شما باید با خیال راحت ترجیحا در باکس خودش محافظت شود .سفر با ماشین برا بعضی سگ ها باعث ایجاد اضطراب می شود. پس نگهداری سگ در یک محیط امن سفر رو برای شما و سگتان آسان می کند.

روزهای اول که در خانه شماست ساکت و آرام اطراف سگتون بمونید و هیجان زیاد مثل گردش در پارک و بازی با بچه های همسایه رو محدود کنید.این نه تنها باعث میشه که راحت تر در منزل شما بمونه بلکه به شما فرصت بیشتری میده تا باهاش تنها باشید و راحت تر با او آشنا شوید.

بهترین سایت خرید و فروش سگ برای انواع سگ که می توان به انواع سگ شکاری سگ خانگی سگ آپارتمانی اشاره نمود می توانید به  سایت چارپا مراجعه کنید.

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خرید سگ,فروش سگ, خرید و فروش سگ, بهترین سایت خرید و فروش سگ,تربیت سگ, نگهداری سگ, چارپا, حیوان خانگی, مرکز سگ,خرید سگ آنلاین, خرید سگ تهران, سگ تبریز, سگ اصفهان, نویسنده : charpa charpa بازدید : 60 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:12

 

پرورش و تکثیر گل و گیاه از جمله کارهای بسیار زیبا و آرامش‌‌ بخش است که طرفدار و علاقه‌مندان بسیاری

 هم دارند. همچنین گل و گیاه آپارتمانی تاثیر فراوانی در تصفیه هوا دارند. بسیاری از افراد علاقه زیادی دارند که

 در منزل خود گل و گیاه آپارتمانی مورد علاقه‌ خود را پرورش و تکثیر دهند. اما با راه و روش صحیح آن آشنا

 نمی‌باشند.  برخی افراد بر این باورند که پرورش گیاه در داخل خانه تنها برای افرادی میسر است که دارای

 فضای زیاد در خانه باشند. اما این اعتقاد درستی نیست. 

ابتدا پتانسیل و موقعیتی که آپارتمان شما دارد را بررسی کنید. گیاهان آپارتمانی عموما از گرفتن باران و قطرات طبیعی آب دور هستند.  بنابراین شما باید به طور منظم گیاهانتان را آبیاری کنید. حتی اگر در سفر هستید. اگر دارای حیوانات خانگی هستید که ممکن است به گیاهان آپارتمانی شما آسیب برسانند، بررسی کنید که بهترین محل برای گیاه کجاست تا حیوانات نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد پروش گل و گیاه آپارتمانی در محل زندگی صحبت کنیم.

?چه آبی برای آبیاری گل و گیاه آپارتمانی مناسب است؟

دقت کنید وجود کلر در آب لوله‌کشی موجب آسیب رسیدن به گل و گیاه آپارتمانی خواهد شد. بهتر است از ریختن مستقیم آب لوله کشی برای آبیاری خودداری کنید. حتما قبل از استفاده از آب لوله‌کشی ۲ تا ۳ ساعت آب را درون ظرفی ساکن ریخته، سپس اقدام به آبیاری نمایید.

 

 

 

۳ نوع آبی که تا به حال دور ریخته می‌شد

 

 

 

1.   تا به حال به این فکر کرده بودید، آبی که در آن تخم مرغ آبپز کردید با دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گل های شما است؟ این آب برای آبیاری گیاهانتان استفاده کنید.

2.   دیگر آبی را که توسط آن سبزیجات را شست و شو داده‌اید دور نریزید! این آب برای گلو گیاه آپارتمانی  بسیار مفید است.

3.   می‌دانستید آب آکواریوم که قصد تعویض آن‌را دارید برای آبیاری گل و گیاه آپارتمانی بسیار مفید است؟ این آب از بهترین کودها برای گل و گیاه آپارتمانی شما می‌باشد.

 

 

 

نور

نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی نور غیر مستقیم می‌باشد. در تاریکی هیچ گیاهی رشد نمی‌کند. دیوار به رنگ روشن (سفید) سبب رویش بهتر گیاهان می‌شود علت این امر انعکاس نور متوسط رنگ‌های روشن در آپارتمان‌های کم نور است.


برگ‌ها و ساقه‌های گیاهان مستقر در پشت پنجره اغلب به طرف نور کشیده شده و خم می‌شوند. جهت جلوگیری از این نقیصه و حفظ توازن رویش بایستی گهگاهی آن را به یک طرف بچرخانید. مواظب باشید که گیاهان گلدار را هنگامی که گل‌ها روییده‌اند حرکت ندهید.


نور فلورسنت را می‌توان به عنوان منبع کمکی نور به جای نور طبیعب جهت رشد گیاهان استفاده نمود. از لامپ‌هایی که از خود حرارت می‌دهند نظیر لامپ‌های مدادی برای گیاهان گلدار و از مهتابی‌ها یا لامپ‌های گازی برای گیاهان بدون گل و با برگ زینتی استفاده می‌گردد. بهترین وضعیت برای استفاده از نور مصنوعی در جایی که نور طبیعی کافی نمی‌باشد، استفاده از چند لامپ مهتابیِ آفتابی و سفید است. گیاهان مورد نظر باید به فاصله حدود ۲۴ سانتی‌متر در زیر مهتابی‌ها قرار بگیرند، به شرطی که لامپ‌ها حداقل حدود ۱۴ ساعت در روز روشن باشند. برای آسان‌تر شدن کار می‌توان از کلیدهای تایمر دار استفاده کرد. البته این تجویز برای مکان‌هایی است که نور غیرمستقیم به میزان بسیار کم به آنجا می‌رسد و فاقد نور کافی می‌باشد.


از طرفی چنانچه مشاهده نمودید که گیاه در ساعات گرم روز بین ساعات ده تا شانزده حالت پژمردگی پیدا کرده و برگ‌ها ابتدا به زردی و سپس به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ پیدا کرده مطمئن باشید که از نور زیاد رنج می‌برد. آن را از پنجره دورتر قرار دهید یا در اواسط روز پرده‌ها را بکشید.


اصولاً نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی، مخصوصاً برگ‌های تازه جوانه‌زده مضر است و نبایستی نور آفتاب مستقیماً از پشت شیشة پنجره به آنها بتاید. بهتر است نور از پرده کرکرة نیمه‌باز و یا پردة توری عبور نموده و به اصطلاح فیلتر شده باشد.

 

 

 

درجه حرارت و رطوبت هوا

یکی دیگر از عواملی که در سلامتی و طراوت گیاهان نقش عمده‌ای دارد میزان رطوبت و حرارت موجود در اطراف آن‌هاست. کمبود رطوبت محیط زیست گیاه، آب کلردار و کمبود پتاسیم موجب سوختگی نوک و حاشیة برگ‌ها و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ در نقاط مختلف برگ‌ها می‌شود.

توجه داشته باشید اگر می‌خواهید گیاهانتان از طراوت و شادابی خاصی برخوردار باشند، درجة حرارت محیط زیست آنان نباید از حدود ۲۰ تا ۲۲ درجة سانتی‌گراد کمتر باشد برخی از آنان تا ۱۰-۱۲ درجه بالاتر از صفر حتی کمتر از آن را تحمل می‌نمایند ولی افسرده و کسل می‌شوند.

 

 

 

برای خرید و فروش گل وگیاه آپارتمانی و همچنین خرید و فروش گل و گیاه فضای باز بدون واسطه از سایت چارپا دیدن کنید.چارپا میتواند محیطی امن برای خرید و فروش انواع محصولات کشاورزی و گلخانه ای و ابزار آلات باغبانی و کشاورزی فراهم کند

 قسمت های مختلف چارپا:

 

 خرید و فروش گل 

خرید و فروش محصولات کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خريد و فروش گل و گياه اپارتماني,خريد و فروش گياه اپرتماني,خريد و فروش گل اپارتماني,گل و گياه اپارتماني,خريد گل,فروش گل,خريد گياه,فروش گياه,پرورش گل و گياه, نویسنده : charpa charpa بازدید : 68 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:18


آشنایی با برخی خواص خیار ارگانیک:

  خیار حاوی مقدار کمی فیبر، املاح و ویتامین به ویژه ویتامین C این خیار باعث تقویت عملکرد سیستم گوارشی می شود. علاوه بر آن خیار ارگانیک به دلیل داشتن ویتامین ث در جذب آهن تأثیرگذار است
 خیار به دلیل داشتن طبع سرد دارای خاصیت خنک کنندگی است که خوردن آن باعث احساس طراوت و شادابی در فرد مصرف کننده و همچنین به میزان قابل توجهی در رفع تشنگی و گرمازدگی تأثیرگذار است.
 چون %95 خیار از آب تشکیل شده است، خوردن یک فنجان خیار رنده شده یا ورقه شده با نوشیدن یک لیوان آب برابری می کند
 مصرف خیار به دلیل داشتن مقادیر قابل توجه از پتاسیم و منیزیم برای بیماران مبتلا به فشار خون مفید بوده و توصیه می شود ولی برای بیماران کلیوی با محدودیت مصرف همراه است. .
مصرف خیار ارگانیک با پوست به دلیل داشتن فیبر، پتاسیم و منیزیم غنی تر، بهتر است..
. خیار ارگانیک دارای خواص مدر، نرم کننده، ملین، مسهل و دافع کرم کدو است.
خیار ارگانیک به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در کاهش استرس و اضطراب، بی خوابی، ناراحتی های عصبی تأثیر بسزایی دارد تخم خیار، دارای خواص خواب آور، آرامش بخش، تصفیه کننده خون و کاهش دهنده  اسید اوریک است.
. مصرف خیار ارگانیک در شادابی پوست تأثیر بسزایی دارد.
 در بیماران مبتلا به دیابت و یرقان، مصرف خیار باعث تقویت کبد و رفع تشنگی شده و در نتیجه در روند درمان بیماری تأثیرگذار است.
 خیار در دفع سموم و چربی ها مضر و در درمان دردهای کلیه، نقرس، باد مفاصل، رماتیسم، رفع چاقی، التهاب مثانه و تب های عفونی و شدید تأثیرگذار است از مخلوط آب خیار، سیب ، هویج و کرفس برای درمان دردهای کلیوی و شستشوی کلیه ها استفاده می کنند.

 

ازگیل:

ازگیل میوه درختی است که در پاییز و  اوایل زمستان قابل برداشت است. میوه ازگیل بسیار شبیه زالزالکاست با این تفاوت که میوه ازگیل درشت تر و به رنگ قهوه ای و دارای طعمی شیرین است. اسم فارسی ازگیل "اردف" وگیل بوده است. برگ و میوه این درخت دارای خواص فراوانی است که  در ذیل به آن اشاره می شود.

 

خواص ازگیل:

- میوه ازگیل منبع غنی از ویتامین ب است که در تقویت اعصاب تاثیر فوق العاده ای دارد و همچنین به دلیل غنی بودن از این ویتامین باعث افزایش جذب آهن و در تقویت سیستم گردش خون موثر است.

-  به دلیل داشتن مقدار زیادی کربوهیدرات منبع خوبی از انرژی خصوصاً  در کودکان و نوجوانان کم اشتها به حساب می آید.

-میوه ازگیل دارای ماده ای به نام تانن است که خصوصاً در حالت خام و نارس از میزان بیشتری از تانن برخوردار است که در درمان خونریزیهای داخلی مانند بواسیر، خونریزی رحمی و همچنین کاهش عفونت های روده بزرگ تأثیرگذار است.

- یکی دیگر از منابع غنی موجود در ازگیل ویتامین ث است که علاوه بر بالا بردن جذب آهن و تأثیرگذاری در کاهش کم خونی ناشی از فقر آهن در درمان بیماریهای دهان از جمله زخم دهان و تورم مخاط گلو تأثیرگذار است.

 

- از مخلوط میوه ازگیل و شیر در درمان ورم روده در صورت نداشتن بیماری زمینه ای استفاده می گردد.

- جوشانده برگ ازگیلو مصرف آن به صورت نیم گرم در تقویت پوست و درمان سالک و برفک تأثیرگذار است.

- میوه تازه و رسیده ازگیل برای درمان اختلال قاعدگی خانمها کاملاً مفید است.

- قرقره کردن جوشانده برگ ازگیل روزانه حداقل 3 بار در درمان آنژین موثر است.

- میوه ازگیل با تأثیرگذاری بر انقباض روده ها باعث تقویت عملکرد روده می شود.

- ازگیل میوه ای ادرارآور است.

 

ترب سیاه:

ترب سیاه از دسته گیاهان غده ای است که در پروسه درمان بسیاری از بیماری های احشایی بدن موثر است. این گیاه غده ای، در فصل پاییز و زمستان با افزایش برودت دما تاثیرگذاری مثبتش بیشتر نمایان می شود.

                                                                   

خواص ترب سیاه:

- تاثیرگذار بر روی دستگاه گوارش و کبد: در طب گیاهی و سنتی، ترب سیاه را به عنوان حافظ سلامت روده ها می شناسند. تاثیر مثبت این گیاه غده ای بر روی تنظیم عملکرد صفرا کاملاً شناخته شده است. در واقع این عمل را با افزایش ترشح و دفع صفرا به خوبی انجام می دهد.

- ترب سیاه از طریق سم زدایی، بر روی کبد تاثیرگذار است. به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان که ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابد و به دنبال آن مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیشتر می شود، کبد کار سم زدایی بدن را انجام می دهد. در این حالت برای پاکیزگی این عضو حساس بدن، این گیاه غده ای موثر است. البته این مطلب در مصرف ترب سیاه حائز اهمیت است که در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از آن استفاده کرد.

- ترب سیاه دارای خاصیت ملینی است. بنابراین برای افرادی که به دلیل کم خونی ناشی از فقر آهن قرص اسید فولیک را مصرف می کنند، در رفع یبوست تاثیرگذار است.

- تاثیرگذاری ترب سیاه در درمان سرفه: شربت ترب سیاه باعث روان شدن مخاط برونشیت شده و در نتیجه باعث دفع عفونت از مجاری تنفسی و درمان سرفه می شود. البته در مقابله با سرفه نیز در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه یا شربت آن استفاده کرد.

 

- تاثیرگذار در رفع خستگی: ترب سیاه منبع غنی از ویتامین C است که علاوه بر جذب آهن بدن، به عنوان آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند که علاوه بر بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن باعث رفع خستگی نیز می شود.

 

شما میتوانید برای خرید و فروش میوه و تره بار به صورت آنلاین و بی واسطه از سایت چارپا استفاده بفرمایید

در بازار انلاین میوه و تره بار چارپا تمامی محصولات مورد نظر خود را میتوانید بیابید

 

خرید و فروش ماشین آلات کشاورزی

خرید و فروش ابزار آلات کشاورزی

 

 

 

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خريد و فروش ميوه و تره بار, خريد ميوه و تره بار , فروش ميوه و تره بارفروش , خريد و محصولات كشاورزي , خريد و فروش نهال ميوه, مركز خريد سبزيجات, مركز خريد ميوه , خريد نهال ميوه, , نویسنده : charpa charpa بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:25

زمان کشت گندم :

گندم های پاییزه به دلیل طولانی بودن دوران رویش و این که مدت زمان بیشتری بر روی زمین هستند، فرصت بیشتری برای جذب آب و مواد غذایی دارند و در نتیجه امکان و فرصت برای تبدیل این مواد در این نوع گندم ها بیشتر است. از این رو حجم پروتئینی که در واحد سطح تولید می کنند بیشتر از گندم های بهاره است. چون مقدار تولید آنها بالاتر است.
گندم های بهاره به خاطر این که طول رویششان کمتر است و مدت زمان کمتری بر روی زمین باقی می مانند هم حجم ماده غذایی که از داخل خاک جذب می کنند کمتر است و هم زمان کمتری برای تبدیل این مواد دارند، از این رو حجم پروتئین موجود در دانه آنها کمتر از گندم های پاییزه است و تولید کمتری در واحد سطح دارند. اما گندم های بهاره به دلیل نیازشان به مقاومت در برابر گرما و خشکی معمولاً پوسته های ضخیم تر دارند و در نتیجه میزان پروتئین موجود در پوسته آنها به دلیل ایجاد مقاومت در برابر تبخیر و تعرق بیشتر است. از این رو درصد پروتئین موجود در آنها بالاتر از گندم های پاییزه است.

 

 

نحوه‌ی مصرف کود شیمیایی در گیاه گندم :

میزان مصرف‌کودهای شیمیایی، در انواع گندمهای مختلف متفاوت می‌باشد ولی اصول کلی به این صورت است که باید قبل از‌کشت نصف کود ازته و تمام کود فسفره و پتاسه را به خاک داده با دیسک که قبلاً توضیح دادیم ویا گاو آهن ایرانی با خاک مخلوط کنیم‌و بعد اقدام به کشت نماییم. بقیه‌ی‌کود ازته را دراوایل بهارو درهنگام ساقه رفتن گندم در‌سطح زمین پخش می‌کنند. پخش به موقع کود ازت، موجب تشکیل تمام قسمتهای دانه شده و باعث افزایش مواد پروتئینی می‌گردد. در مورد نحوه دادن کود‌به زمین، ما دو کار، انجام می‌دهیم اگر‌کشت ما به صورت دست پاش باشد، کودهای شیمیایی‌را با دست و یا با ماشینهای کود پاش به صورت یکنواخت در سطح زمین پخش می‌کنند و اگر زراعت به صورت جوی و پشته و ردیفی باشد بهتر است از بذرپاشهائی استفاده می‌کنندکه همزمان با کشت بذر، کود را به صورت نواری در زیر خاک پخش نماید.

 

 

زمان برداشت گندم:

 

با توجه به سطح مکانیزاسیون مزرعه، گندم را در مراحل مختلف رسیدن دانه مى‌توان برداشت کرد. باید به‌خاطر داشت که برداشت زودتر از موعد مقرر عملکرد و میزان پروتئین موجود در دانه را کاهش مى‌دهد. بهترین موقع براى برداشت گندم، ۷ تا ۱۰ روز بعد از رسیدن فیزیولوژیکى دانه است یعنى موقعى که ذخیرهٔ مادهٔ خشک و در نتیجه عملکرد و وزن هکتولیتر به حداکثر مقدار خود رسیده باشد. در این مدت، کاهش میزان رطوبت دانه و سنبله‌ها برداشت گندم را به‌‌وسیله کمباین آسان مى‌کند. بعد از رسیدن فیزیولوژیکى دانه، به‌ویژه موقعى که میزان رطوبت آن به کمتر از ۴۰ درصد برسد، انتقال مواد ساخته شده از برگ به دانه اصولاً متوقف مى‌شود. با توجه به‌ اینکه فرآیند رسیدن دانه و خشک شدن اندام‌هاى گیاهى واریته‌هاى مختلف گندم یکسان نیست، میزان مادهٔ خشک دانه ممکن است حتى زمانى که میانگین رطوبت به ۳۰ تا ۳۵ دصد برسد مختصرى افزایش یابد.


دستیابی به خودکفایی اقتصادی در زمینه محصولات کشاورزی از جمله خواست های همه مردم و دولتمردان ایران است. این تمایل در مورد محصولات راهبردی نظیر گندم، که ماده غذایی اصلی ایرانیان است. به مراتب بیشتر احساس می‌شود. همچنین مقدار و ارزش ضایعات گندم بالاست. به نظر می رسد که هدفمند ساختن یارانه نان و آزاد سازی بازار کشاورزی ایران در یک دوره پنج ساله باعث شتاب در دستیابی به خودکفایی خواهد شد. در راستای بهتر شدن بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی وحتی خرید و فروش میوه و تره بار و در کل بازار کشاورزی ایران سایت چارپا به کسب و کار همه ی شما کشاورزان عزیز رونق خواهد بخشید و خریداران و فروشندگان را بدون واسطه با شما در ارتباط خواهند بود

www.charpa.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خرید و فروش محصولات کشاورزی,خرید محصولات کشاورزی,فروش محصولات کشاورزی,خدمات باغ و مزرعه,خرید و فروش گندم,خرید و فروش غلات,بازار کشاورزی ایران,بازار انلاین محصولات کشاورزی,خرید و فروش کود,خرید و فروش خاک, نویسنده : charpa charpa بازدید : 52 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:30

هاسکی آگوتی (اگاتی):

 

یکی از کمیاب ترین هاسکی های جهان هاسکی آگوتی می باشد این نوع هاسکی از هاسکی های سیبری می باشد. یکی از هاسکی های نادر با رنگ مشکی و شکل و شمایل شبیه گرگ.

این هاسکی ها در دسته سگ های کار می باشد نه هاسکی های دسته سگ های شو و نمایش. تمام هاسکی های جهان سیبری و آلاسکا سگ های سورتمه و مناطق سردسیر میباشند، اگر چه شجره و خط و خونی هاسکی های سیبری اصیل تر می باشد و به ثبت رسیده اند، هاسکی های آلاسکا دست خوش تغییرات زیاد توسط آمریکا یی ها بوده اند برای رسیدن به نسل بهتر آنها.

امیدواریم دوستداران و طرفداران هاسکی به این نکته که این سگ فقط در مناطق سردسیر ایران قابل زندگی با کیفیت خوب می باشند و بازدهی بالاتری از لحاظ روحیه سلامتی و کاربردی خواهند داشت. لطفا از به سرپرستی و خرید هاسکی در مناطق گرمسیر جدا خوداری فرمایید.

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : سگ, سگ هاسكي, آگوتي, اگاتي, سيبري,خرید سگ,فروش سگ,مرکز خرید و فروش سگ,بهترین سگ, نویسنده : charpa charpa بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت: 19:32